سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دامپزشکان

جراحی بی سابقه

جراحی بی سابقه

دریک جراحی بی سابقه

دام پزشکان ایرانی،تومور مغزی یک سگ را خارج کردند!

تیمی از دامپزشکان ایرانی طی یک عمل جراحی بی سابقه در خاورمیانه،توموری300گرمی را ازجمجمه وبافت مغز یک قلاده سگ خارج کردند.دکتر هومن ملوک پور،جراح دام پزشک وعضو تیم جراحی این عمل،درتشریح بی سابقه گفت تاقبل از این،علم دام پزشکی منحصر به بعضی کشورهای اروپایی وآمریکا بود.

به گفته وی در صورتی که حیوانی دچار این عارضه می شد،اقدام به یونینازی(کشتار به روش انسانی)می کردند،اما ازاین پس با توجه به موفقیت آمیز بودن جراحی،می توان روی دیگر حیوانات درگیر با این بیماری نیز این عمل را انجام داد.

 تصریح کرد: این تومور که در آزمایشات هیستوپاتولوژی از نوع اوستئوسارکوما و بسیار بدخیم و حمله کننده به بافتهای دیگر گزارش شده بود، از حدود پنج ماه پیش بر روی جمجمه حیوان شروع به رشد کرد که بعد از گرفتن ام آر آی و عکسهای رادیوگراف مخصوص جمجمه و بعد از مشورت بین متخصصان تیم جراحی، سرانجام ریسک عمل را پذیرفته و تصمیم به جراحی حیوان گرفتند.

ملوک‌پور تصریح کرد: حال عمومی حیوان در حالی که حدود یک هفته از این جراحی سنگین بر روی مغز و جمجمه اش می‌گذرد، خوب است و حیوان به 80 درصد فعالیتهای روزمره خود بازگشته و ظرف مدت کمتر از یک ماه به طور کامل بهبودی خود را به دست خواهد آورد.

این جراح دامپزشک در پایان انجام این عمل را موفقیتی بزرگ در حوزه علوم دامپزشکی کشور و مقدمه‌ای برای انجام جراحی‌های مشابه روی گونه‌های مختلف حیوانات در ایران عنوان کرد

 این جراحی منحصر به فرد17شهریور طی مدت7ساعت توسط تیم جراحی کلینیک دام پزشکی دکتر هومن ملک پور وبه سرپرستی دکتر حمیدرضا فتاحیان،استادیار بخش جراحی علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی انجام وطی آن تومور بافت استخوانی درگیر باسرطان بطور کامل برداشته شد.



Weblog Themes By Pichak

نویسندگان

موضوعات

آرشیو مطالب

درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : مرتضی[5]
نویسندگان وبلاگ :
نیکنام[0]


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 23024

تبادل لینک

خرید بک لینک